Skumm dag

Gick upp halv 6 imorse för att jag tänkte vara duktig och ta halv 7 tåget. Då skulle jag hinna äta frukost och grejer innan gympan. Så jag kom till skolan halv 8 (börjar tio över 8) jag åt frukost och gick och bytte om med alla andra i min klass. Sen kommer våran gympalärare och säger "Jag fick nyss ett mail om att MP klassen skulle åka på bio idag, typ nu, ni ska vara där kvart över 9, i sthlm" Vi ba "Oookej?" Ingen visste någonting om det. Så det var bara att svära lite åt våra mentorer som aldrig säger något och byta om igen för att dra till stureplan till Zita.

Det var lite svårt att hitta
för våran mentor (Lars) är ju inte bäst på att guida. Men vi hittade till slut. Och inte fan var det någon film på en bio vi skulle se, nej vi skulle lyssna på en kärring i två timmar som pratar om nyheter (som vi precis avslutat med i kursen) så det blev bara repedition. Skit tråkigt. Och vi hade bråttom till skolan igen för att göra Svenska provet. Vi skulle vara där senast tjugo i 1 och vi skulle hinna äta innan. Så efter många om och men så fick vi gå tidigare. Så jag, Bea, Johan, Dilan och Daniil drog (det är typ hela vår klass) till McDonald´s och käka. Tack Daniil för att du bjöd mig på maten :) <3 Sen drog vi till skolan och gjorde Svenska prov, sen var det mediakunskap, sen slutade vi runt halv 4.

Sen kom jag hem
och åt mat hemma hos mamma och pappa (Jonne var/är påväg hem ifrån Norge) Så jag åt hemma därför. Sen gick jag hem till lägenheten. Och Puma hade kissat på hallmattan (Igen), två gånger. Så jag fick ta reda på det, och det stank/stinker kattpiss i hela lägenheten så jag håller på och vädrar (fryser) just nu. Vi måste byta kattsand och sterilisera henne. Men sen iallafall gick jag och jecci en standard promenad (gjorde det i tisdags också) vi gick till Stopp och tillbaka med Lippis. Skönt att röra på sig. Och nu sitter jag hemma, kom nyss hem från farfar, var där och hämtade kattmat som pappa hade köpt (tack).

Nu ska jag se efterlyst och vänta på älskling.
Godnatt gott folk!


Dagens:

+ Promenaden med jecci

- Kattpiss och strulig mentor


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0