Ny start

Ny start, bra förklaring
Har börjat om lite, om man kan kalla det för de.
Jag vill ändra lite på min livsstil och ska klara det!
Sätter lite punkter på vad jag ska göra:

1. Sattsa mer på Agilityn med Lippis
2. Sattsa mer på skolan än på problem hemma.
3. Sluta ta genvägar genom livet, leva var dag för sig.
4. Minska på småätandet så att självbilden går upp lite
5. Börja träna.
6. Göra ett schema på träning

Idag vaknade jag jättetrött och med huvudvärk (migrän)
Så jag stannade hemma, men åkte till svenskan. Vi skulle se en film som var viktig att se inför provet på torsdag, kunde inte missa det. Var med Bea i skolan :) kul att träffa alla efter helgen. Sen åkte jag hem igen, städade lite hemma med Katta, sen blev det Agility som jag nyss kom hem ifrån.

Det är ju så roligt
med agility igentligen, jag har bara varit så tjurig på att Lippis inte direkt är den lydigaste hunden på klubben, men det är ju för att han dels är lite smått otränad och stressad. Han är en sån ras (det går inte att skylla på jag vet) men han blir stressad när det händer mycket runt omkring honom. Han är hur duktig som helst när alla hundar runt om är lugna och stilla, men när dom också hoppar hinder osv så går det inte. Han springer bara fram till dom och vill leka. Men jag ska sattsa mer på att få Lippis till världens bästa. Måste lägga ner mer tid på min hund och träna, träna, träna. Får lägga ner en del av mitt liv på det. Det är det ju ändå värt! Lippis älskar ju sporten.

Allt har ordnad upp sig
Är med min älskling igen nu och det känns bra.
Ska lägga alla gammla irriterande och jobbiga känslor bakom mig igen!

Imorgon
Är det nationella prov i Matte klockan 08.10 vilket betyder att jag måste ta 07.00 tåget , vilket betyder att jag måste gå upp klockan 06.00 ;) Blir att sova lite tidigare än vanligt idag då. Sen har jag inge mer planerat för morgondagen!

Nu blir det till att slöa.
Ska sluta med cancerpinnar igen också.


Dagens:

+ Går till Agility & min nya livsstil

- Går till migrän imorse.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0