Kiss Army

Konsert igår och jag säger bara Stockholm Rock City :D

Äntligen
, har jag fått se mina barndoms idoler live, jag trodde aldrig att jag skulle få göra det. Men nu har jag, och jag kan fortfarande inte fatta det. Jag stog där och såg på dom i flera timmar, men det käns bara som en minut nu i efterhand. Synd att det inte var hela Kiss, hade velat se Ace frehley och Peter, men dom var utbytta. Men klart att bandet lät och fungerade som vanligt. Gene Simmons och Paul Stanley var ju där och styrde upp allting :) Underbart, Underbart säger jag bara!

Dagen började med
en kort dag i skolan med Katta. En halvtimmes lektion bara =S, sen drog jag och Katta in till stan direkt. Insläppet skulle ske klockan 17.00 och vi var i stan innan 12.00. Så vi hade gått om tid. Vi letade desperat efter teatersmink, som vi hittade på buttericks sen. Vi satt sedan utomhus mitt i Stockholm och sminkade varandra. Kul grej :) Jag fick blir målad som min idol Paul Stanley och Katta Ace Frehley. Det blev riktigt bra!

Sen skulle vi till Stadion.
Så vi tog tunnelbanan mot mörby centrum och klev av vid stadion. Då upptäcker vi att Kön till ingången är en kilometer lång =S. Så vi gick och käkade innan, vi skulle ju ändå få dåligt köplatser. Så vi käkade och letade efter en bakomat, (föressten Östermalm, SKAFFA FLER BANKOMATER) ;) Sen satte vi oss på gräset i skuggan i kön. Vi satt väl där i nästan en timme innan kön började röra sig. Men det gick inte snabbt. Redan då var jag sjukt trött i fötterna.

Det rullade tillslut ordentligt.
Så vi kom in på arenan. Vi var tvugna att köpa Kisströjor också. Katta köpte en tjocktröja för 600 spänn och jag en T-shirt för 300 spänn. När det var klart gick vi in på arenan. Inte så mycket folk just då. Så vi satte oss ner mitt i vimlet och köpte varsin Öl och softade i solen tills förbandet började spela. Då började knuffandet. Folk beter sig som djur på konserter! Men efter långt knuffande och puttande ställde jag och Katta oss längre bak för att få lite rum och luft framför allt. Och det roliga är, Vi såg bättre där! :D Förband och enskilda låtar spelades i 2 timmar innan Kiss började. Jag var helt slut i fötterna och började bli trött överhuvudtaget när äntligen Kiss klev fram på Scen.

Det går inte att beskriva känslan <3 :D

Nu idag ska jag ta det lugnt.



Get up
Everybody's gonna move their feet
Get down
Everybody's gonna leave their seat
You gotta lose your mind in Detroit Rock City
- Kiss


Gårdagens:

+ Kiss Army 2008

- Onda fötter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0